Gaahhh... det är vinter!... På riktigt!

När jag kom in med genomfrusen Mini så visade termometern på - 19,4. Det är ju inte klokt!
Nu tycker jag att det kan bli nåt fel i systemet, klimatet kan vända och sommaren kan komma.
Enligt uträkningar på jobbet så är det ca 16 v kvar till vårrusket.
16 v! Överlever man det tro?
Nemi överlever tydligen vinter med bravur. Den jycken får jag inte med in i första taget. Hon blir gärna kvar på gården och springer runt med snoken i backen så snön sprutar kring henne. Tur att hon kan roa sig själv bra då vi andra är töntiga när det gäller kyla.

Nu är det ju vinter på riktigt!

Apropå "på riktigt"...
Det har varit ett uttryck som flitigt använts i vår familj under ganska många år. O, äldsta flickan, har fått kommentarer om att det är drygt. Likaså har jag fått höra. Men till sist har de flesta fattat att en del grejer bara är "på riktigt".
Att det är ett genialt uttryck bevisas ju av att Lidl använder det i sina reklamkampanjer.



Då måste det ju betyda att vi har varit geniala hela tiden! Eller hur?

Kommentarer
Postat av: Olivia

Jamen man behöver ju säga så ibland, eftersom man annars är så sarkatisk och skojar mycket, så när något verkligen är på riktigt så vill man ju understryka att det är det.

Jag vill ha den skylten och klippa ut "På riktigt!"-delen och sätta upp på väggen så Erik vänjer sig...

2010-11-30 @ 10:16:37
URL: http://skallebank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0