Måndag...



Så har man då tvingat sig till en sovmorron! Det gick ju bra... inte...
Klockan ställd på 7 men en av tjejerna med sovrummet ovanpå vaknar halv 7 och den bruttan är vaken på en gång när hon vaknar...
Musik på och lyhört hus, stor schäfer slabbandes upp i sängen coh galen Mini vill vara ifred.
Aja, jag kan sova... sen...

Nu har i alla fall hundarna fått mat och tjejerna är på väg till skolan. Själv ska jag åka ut till stallet och "förfixa" för stalltjejens kväll. Utsläpp står på mitt schema alla vardagar men övrigt så delar vi på.
Det är så lätt att man blir bortskämd med stalltjejer som ordnar klart allt på deras morgonpass under helgen... så nu är det dags att återgälda. I morron gäller samma, tur att vi är så många nu som hjälps åt! Det är ju inte roligt annars att ha hästar ensam, blir alldeles för många måsten då.


Övrigt på dagens schema står sedvanliga göromål. Disken står kvar sen igår, kan vara skönt att kladda med varmt vatten efter stallet :D
Och tvätt finns det hur mycket som helst.. som vanligt.
Jag antar att mina barn har för mycket kläder när det kan samlas i så stora mängder! Det är en fasa när de städar sina rum. Då kommer det ner drivor, överdriver inte, med tvätt som ibland fyller ett par tvättkorgar. Sen är man ju lite beroende av att det torkar klokt, går ju inte att tvätta hur mycket som helst åt gången...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0