Måndag igen....

Vaknade strax efter halv 7 av att A stökade uppe på sitt rum. Tänk vilka duktiga ungar jag har som bara kliver upp på morron, fixar sig, äter frukost och sen ger sig iväg till skolan!
Det var varmt och skönt under täcket... eller ja... de dubbla täckena och bredvid mig hade Nemi klivit upp för att gosa in sig hos matte. Sen blev det värre att kliva ur sängen, på med kläderna och ut med hundarna.
Positivt nog så hade de där -18 från igår kväll gått ner till -8 men inne är det bara 17 grader nu. Hoppas att jag får till det där med värmen INNAN vintern är över.
Jag har pratat om innegivare till värmesystemet i hundra år nu känns det som. Det är fjärrvärme indraget och en givare ute men utan något som läser av inne är det ju helt omöjligt att få till behaglig temperatur.

Dagen ska tillbringas med besök hos myndigheter och sen fika med en god vän "från förr".
Det är så himla roligt när man träffar på sina gamla bekanta! Det här är M som var en hel del hos mig för... få se nu... ca 25 år sedan. Då var hon liten skrutt eftersom det skiljer nästan 5 år mellan oss och DÅ var det en väsentlig skillnad i ålder men idag är vi jämnåriga och har en hel del att prata om.
M var över igår kväll och det blev en del kaffe och skitsnack till nästan kl 22 så man får ju skylla sig själv när man sitter halvt avslagen nu på morron.

Sen i morron blir det diskussion om vårt "lilla problem" hemma. Jag hoppas att det löser sig på bästa sätt för alla inblandade!!

Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

Trevlig kväll =)

Ha det bra sötnos ! <3

KrAmSiSaR <3

; )

2010-12-13 @ 16:40:00
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: lovisa

måndagar är inge bra:(

2010-12-13 @ 17:02:38
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: MARIELLE

Fy vad det är kallt ute! Jag tycker jag klär på mig massor men fryser ändå!

2010-12-13 @ 17:25:00
URL: http://www.nattstad.se/mariellelundstrom
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ingen av dom är nån raskatt, de två översta är bröder och har väl allra mest bonnkatt i sig men lite norsk skogskatt, charlie har nog mest skogskatt i sig men även bonnkatt.

2010-12-13 @ 20:17:44
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0