Den här gången var det kalkströ, fröbehållare och en Lidl-påse... och en snabeldrakesladd...

Dagen har varit ganska tuff för både mig och tjejerna. Två möten som ändå kändes riktigt bra och som ger resultat i rätt riktning, hoppas jag!

Eftersom det var ett möte efter lunch som jag inte trodde jag skulle vara med på så blev våra kära hundar själva lite längre än väntat...
DET gav ju resultat i alla fall...
När vi kom in i köket, stressade och hungriga, möttes vi av vitt pulver på golvet... och en söndertuggad plastburk... och fåglarnas fröbehållare i bitar... kryddat med småbitar av Lidl-påse....
Jaja.. kalkströet slarvar vi med att strö i fågelburarna och behållare finns att köpa... Lidl-påsar kommer hem varje gång det handlas...
Det blev två stackars töser som drog fram dammsugaren och började med den eftersläpande disken som jag tänkte ta efter lunch. Jobbet väntade och jag fick åka iväg tom i magen men med duktiga tjejer som städade efter odjuren...
Nu när jag slutat jobbet så möts jag av en skadad snabeldrake... sladden är skalad en bit nära stickproppen. Tur att vi ALLTID drar ur sladden när snabeldraken sover!

Aja... det är materialistiskt... Snart blir det fredag och älskling kommer. Även han ska väl ha något att pyssla med. Jag har hört att män mår bra av att laga och fixa saker...
Om DET är sant så måste älskling må väldigt gott här!

När vi nu ändå är inne på älskling så har han nyss fått lyssna på frustrerad käring som spytt galla över omständigheter... så nu har jag lättat på trycket och blodtrycket har sjunkit ner till normal nivå igen.

Han är verkligen värd all kärlek som finns för både mig och barnen oavsett!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0